Hieronder vindt u een overzicht van veel gestelde vragen. We hopen hiermee antwoord te geven op te vragen of onduidelijkheden. Heeft u nog steeds vragen? Neem dan contact op via de chat of via het contactformulier.

Monteren jullie ook?

Wij monteren zelf niet, hierdoor kunnen wij onze producten ook voor een zeer scherpe prijs aanbieden. Daarnaast is het monteren van een rolluik geen hogere wiskunde. Met onze duidelijke montagehandleiding kunt u gemakkelijk zelf u rolluik monteren. Ook staat het team van Rolluikcentrum voor u klaar om u via de mail, telefonisch of via de livechat bij te staan.

Welke motor moet ik kiezen?

Voor onze rolluiken bieden wij verschillende motoren aan.

  • Huismerk motor hiermee is het rolluik elektrisch te bedienen doormiddel van een schakelaar.
  • Somfy LT  motor hiermee is het rolluik elektrisch te bedienen doormiddel van een schakelaar.
  • Somfy Ilmo motor hiermee is het rolluik elektrisch te bedienen doormiddel van een schakelaar, daarnaast beschikt deze over obstakeldetectie, vorstbeveiliging en anti-optilveren. Dit is vooral handig in het geval wanneer u naar buitenslaande ramen of andere obstakels heeft.
  • Somfy Oximo RTS bij deze motor is het rolluik afstandbedienbaar, daarnaast beschikt het rolluik in dit geval ook over obstakeldetectie, vorstbeveiliging en anti-optilveren.
  • Somfy Oximo IO deze motor is heeft dezelfde eigenschappen als de Somfy Oximo RTS motor alleen, beschikt deze motor over extra uitbreidmogelijkheden zoals bediening via je telefoon (hiervoor moet wel een Somfy Connexxoon of  Somfy Tahoma box voor worden aangeschaft).
Kan ik mijn product ook afhalen?

U kunt u producten altijd bij ons afhalen in het magazijn in Oud-Alblas, dit is altijd gratis. Zodra uw bestelling klaar is ontvangt u bericht om deze op te komen halen.

Kan ik mijn bestelling na het plaatsen nog aanpassen?

Het is belangrijk dat u bij het plaatsen van uw bestelling alles goed controleert. In het geval dat u toch iets wilt aanpassen of annuleren. Dan is het belangrijk dat u binnen 24 uur na het bestellen contact met ons opneemt. Op dat moment is er namelijk nog kans dat we uw bestelling kunnen wijzigen/annuleren. U hoort daarna zo spoedig mogelijk of uw bestelling kosteloos geannuleerd of voor meerprijs / minderprijs kan worden gewijzigd.

Kan ik mijn rolluik of screen retourneren?

Rolluiken en screens zijn maatwerk producten. Hierdoor vervalt uw herroepingsrecht conform de wet verkopen op afstand. Het is dus niet mogelijk om deze producten te retourneren. Verkeerd gemeten? Neem dan contact op, dan kunnen we kijken of we iets voor u kunnen regelen.

Ik heb een afwijkende maat, kleur of andere bijzonderheid kan ik alsnog bestellen?

Natuurlijk kunt u alsnog bestellen. Beschrijf u situatie en gewenst product op de maatwerkverzoek pagina en wij nemen binnen 24 uur contact met u op.